Aracınızı Teslim Alırken Dikkat Etmeniz Gerekenler

  • Aracınızı mutlaka, yedek anahtarları ile teslim alınız.
  • Aracınızı teslim aldığınızda, aracınızın kullanma kılavuzunu alınız.
  • Aracınızın ruhsat çantasında, araç ruhsatınız ve aracınızın Trafik Sigortası belgesinin olduğuna bakınız.
  • Aracınızı teslim alırken, kaza tespit tutanağını alınız.
  • Tanoto Filo’nun sizin için hazırladığı ve trafik seti, zincir, yangın söndürücü gibi malzemeleri içeren setin aracınızda bulunup bulunmadığını kontrol ediniz.
  • Aracınızın plaka altlığının Tanoto Filo logolu plaka altlığı olduğuna emin olun.

Önemli Bilgilendirme

  • Sürüş güvenliğinizin korunması için aracınızın periyodik bakımını zamanında yaptırın.
  • Mevsime uygun lastik kullanabilmek için ücretsiz lastik değişim hizmetimizden yararlanın.
  • Aracınızı kullanırken, arıza ikaz göstergelerine dikkat ediniz.
  • Aracınızın motor yağ, su ve lastik hava seviyelerini düzenli olarak kontrol ediniz.
  • Kullanım ömrü ve garanti süresi 24 ay olan aracınızdaki yangın tüpünü, kullanma kılavuzunda belirtilen şekilde kontrol ediniz.
  • Aracınızın teknik belge tarihinden itibaren üçüncü yılın sonunda egzoz muayenesi yaptırmayı unutmayın.
  • Aracınızda boş bir kaza tespit tutanağı ve kalem bulundurmayı ihmal etmeyin. Boş kaza tespit tutanağınız yoksa, www.tanoto.com.tr adresinden indirerek, filokiralama@tanoto.com.tr adresi üzerinden e-posta yoluyla veya mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralıtelefondan Tanoto Filo Sigorta’yı arayarak size gönderilmesi için talep ediniz.
  • Aracınızda hasar oluşması halinde vakit kaybetmeden Tanoto Filo’ya bildiriniz ve gerekli onarımı yaptırın. Aracınızda oluşan hasarın onarımını, mümkün olan en kısa sürede yaptırmanız, aracınızı güvenle kullanmanız ve şirketinize fazladan maddi yük getirmemeniz açısından önemlidir.
  • Aracınızın anahtarını üzerinde bırakmayın. Aracınızın anahtarı ile birlikte çalınması KASKO sigortasını geçersiz kılar.
  • Aracınızın garantisini bozabilecek veya yürürlükteki yasaklara aykırı aksesuarları, aracınıza takmayın. Aracınızın iadesi öncesinde geri sökeceğiniz aksesuarlarınızın, aracınızın orijinal haline zarar vermemesi gerektiğini lütfen unutmayın.
  • Ruhsat ve anahtar kayıplarında, Tanoto Filo’ya derhal bilgi vermeyi unutmayın.

OGS/HGS Talebi

Aracınızda OGS veya HGS cihazı kullanabilmeniz için şirketiniz yetkilileri tarafından imzalanmış yazılı talebinizi Tanoto Filo’ya göndermeniz gerekmektedir. Yetki yazınız bize ulaştığında OGS / HGS cihazı alıp kullanabilmeniz için gereken yetki yazısı hazırlanarak tarafınıza gönderilecektir. Size gönderilecek yetki yazısı ile OGS / HGS cihazınızı alıp kullanmaya başlayabilirsiniz.

Trafik, Belediye ve Kara Yolları (OGS/HGS) Para Ceza Ödemeleri

Tanoto Filo, tüm ceza ödemeleri ile ilgili işlemleri sizin yerinize takip eder ve ödemelerini sizin adınıza gerçekleştirir. Tanoto Filo, sizin adınıza yaptığı ceza ödemelerini faturalandırarak, aylık bilgilendirmeler ile birlikte tarafınıza gönderir.

Aracınızın Periyodik Bakımı

Aracınızın garantisinin devam edebilmesi için aracınızın periyodik bakımlarının, araç kullanma kılavuzunda belirtilen kilometre aralıklarında ve markanın yetkili servislerinde yaptırılması gerekmektedir. Aracınızın periyodik bakım zamanı geldiğinde, Tanoto Filo’nun yetkili servisini doğrudan arayarak randevu almanız yeterlidir. Periyodik bakım sonrasında servise herhangi bir ödeme yapmayınız. Periyodik bakım hizmetiniz ücretsiz olup, Tanoto Filo tarafından karşılanacaktır. Anlaşmalı olduğumuz yetkili servislerin listesine www.tanoto.com.tr sitesindeki bilgi bankasından ulaşabilir veya mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyonu arayarak, markanızın yetkili servisine yönlendirilebilirsiniz.

Aracınızın Arıza Onarımı

Aracınızı kullanırken, arıza ikaz göstergelerinden birinin uyarı vermesi halinde, güvenliğiniz için beklemeden Tanoto’ya haber vermeniz gerekmektedir. Mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezine, mesai saatleri haricinde ise aracınızla birlikte ruhsat içerisinde size özel verilen 7/24 acil durum telefonlarına ulaşabilir ve aracınızdaki arıza ile ilgili yardım alabilirsiniz. İlgili ekibimiz, arızanın çözümüne yönelik gerekli yardım ve yönlendirmede bulunacaktır.

Kaza Halinde Ne Yapılmalı?

Aracınız ile kaza yapmanız halinde, acil yardım almak için aracınızla birlikte ruhsat içerisinde size özel verilen 7/24 acil durum telefonlarından ulaşabilirsiniz. Yaralanma veya ölüm gerçekleşmemiş, sadece maddi hasarla sonuçlanan ve sürücülerin karşılıklı mutabık kaldıkları kazalarda anlaşmalı kaza tespit tutanağı doldurulmalıdır. Aksi durumlarda 155 Polis, 156 Jandarma telefonlarını arayarak kaza ile ilgili zabıt tutulması gerekmektedir.
Aracınız hareket edemez durumdaysa, aracınızla birlikte ruhsat içerisinde size özel verilen 7/24 acil durum telefonlarından çekici talep etmeniz gerekmektedir. Gelen çekiciden aracınızı, Tanoto Filo’ nun anlaşmalı olduğu en yakın servis noktasına götürülmesini talep edin. Şehirlerarası seyahatiniz esnasında kaza geçirdiyseniz ve aracınız hareketsiz kaldıysa, aracınızla birlikte ruhsat içerisinde size özel verilen 7/24 acil durum telefonlarından, sizin ve aracınızda sizinle birlikte seyahat eden yolcuların, gideceğiniz yere veya ikametgah adresinize ulaştırılmasını talep edebilirsiniz. Kaza yapmanız halinde sözleşmenizde belirtilen şartlar doğrultusunda ikame araç hizmeti verilir. Mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Kiralama Operasyon Merkezine ulaşarak yedek araç talebinde bulunabilirsiniz.
Kaza sonrasında aracınız hareket edebilse de, en az 15 dakika çalıştırmadan bekleyin. Aracın kaputunu açıp, herhangi bir kırık olup olmadığını ve yağ göstergesini kontrol edin. Ardından, aracınızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Güvenliğiniz için yağ ve hararet göstergesini sürekli kontrol ederek, aracınızı en yakın servise götürün.

Hangi Durumlarda Zabıt Tutulmalı?

  • Trafik kazası, yaralanma veya ölümle sonuçlanmışsa,
  • Kazada Kamu Kurumlarına veya üçüncü kişilere ait eşyalara zarar geldiyse,
  • Kazanın oluş şeklinde, kazaya karışan her taraf mutabık kalamadıysa,
  • 18 yaşından küçük sürücü bulunuyorsa,
  • Kazaya karışan sürücülerden birinde akıl sağlığı şüphesi varsa,
  • Kazaya karışan sürücülerden birinin alkol kullandığı tespit edilirse,
  • Kazada ehliyetsiz veya yetersiz sürücü belgesi ile motorlu araç kullanan sürücü varsa,
  • Kazaya karışan araçlardan biri veya daha fazlasının Trafik Sigortası yoksa (Yurtdışından gelen araçlar Yeşil kart / Green Card belgesi trafik sigortası yerine geçmektedir.)

155 Polis veya 156 Jandarma telefonlarını arayarak kaza ile ilgili zabıt tutulmasını sağlayın.

Hasar Onarım İşlemleri

Sigorta şirketleri için KASKO hasar ihbar süresi 5 gün ile sınırlıdır. Bu sebeple, aracınızda hasar oluşması halinde, bu sürenin aşılmaması gerektiğini, aksi halde hasar onarımının kabul edilemeyeceğini unutmayın. Sigorta işlemleri için gereken evrakları tamamlayarak, hasar işlemlerinin yapılacağı servise teslim etmeniz yeterlidir.

Hasar Onarım için Gereken Evraklar

  • Anlaşmalı Kaza Tespit Tutanağı
  • Polis tutanağı (Aslı gibidir onaylı)
  • Alkol raporu (Aslı gibidir onaylı)
  • İfade veya görgü tanığı tutanağı (Aslı gibidir onaylı)
  • Beyan
  • Ehliyet fotokopisi
  • Ruhsat fotokopisi
  • Varsa oluşan hasarı ve kaza anını gösteren fotoğraflar

Aracınızın Egzoz Muayenesi

Aracınızın teknik belge tarihinden itibaren üçüncü yılın sonunda, fenni muayene ve egzoz emisyon ölçümü yapılması yasal bir zorunluluktur. Fenni muayenenizi ve egzoz emisyon ölçümünüzü TÜVTürk’ün herhangi bir istasyonunda yaptırabilirsiniz. Bunun için www.tuvturk.com.tr sitesi üzerinden online olarak randevu alabilirsiniz. Şirketinizden alacağınız muayene yetki yazısı ile birlikte muayene işlemlerinizi yaptırabilirsiniz. Aracınızın egzoz muayenesi sonrasında teslim edilecek egzoz emisyon pulunu ruhsatınız ile birlikte saklamanız ve gerektiğinde beyan edebiliyor halde hazırda bulundurmanız gerekmektedir. Muayene sırasında oluşacak masraflara ait makbuzları (egzoz emisyon puluna ait makbuz ve muayene harç dekontunu) Tanoto Filo Kiralama’ya iletmeniz halinde, gecikme cezası hariç masraflarınız, firma hesabınıza iade edilecektir.

Plaka ve Ruhsat Kayıp İşlemleri

Aracınızın plaka veya ruhsatını kaybetmeniz halinde işlemlerin sorunsuz yürütülebilmesi için mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezine ulaşabilirsiniz. Gerekli yönlendirmeyi ekibimiz yapacaktır. Plaka ve ruhsat işlemlerinden doğacak tüm masrafların tarafınıza yansıtılacağını hatırlatmak isteriz.

Trafik Ekipleri Tarafından Bağlanan Aracınızın Kurtarma İşlemleri

Trafik ekipleri tarafından aracınızın bağlanması halinde, mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezini arayarak konu ile ilgili destek alabilirsiniz. Kullanıcı hatası sebebiyle oluşan masrafların tamamı tarafınıza fatura edilir.

Olağanüstü Durumlar

Yangın, sel, doğal afetler gibi olağanüstü durumlarda, can güvenliğinizi sağlamanız önceliklidir. Aracınızda herhangi bir hasar oluşması halinde ise polis veya jandarma karakolundan detaylı hasar raporu almanız ve kullanıcı ifade tutanağınızı hazırlamanız gerekmektedir. Hasar onarımı ile ilgili yardım almak için mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezine, mesai saatleri haricinde ise aracınızla birlikte ruhsat içerisinde size özel verilen 7/24 acil durum telefonlarından ulaşabilirsiniz.

Gasp ve Kötü Niyetli Halk Hareketleri

Aracınızın gasp edilmesi veya kötü niyetli halk hareketlerinde hasara uğraması halinde, mümkün olan en kısa sürede polis veya jandarma karakoluna başvurmanız gerekmektedir. Daha sonra mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezine veya mesai saatleri haricinde aracınızla birlikte ruhsat içerisinde size özel verilen 7/24 acil durum telefonlarından bilgi vermeniz ve hazırlanacak tutanağı Tanoto Filo’ya iletmeniz gerekmektedir. Bundan sonrasında Tanoto Filo yetkilileri, ihtiyacınız olan yardımda bulunacaktır.

Lastik Değişim İşlemleri

Mevsim döngülerinde, mevsime uygun lastik değişim zamanı geldiğinde veya kiralama sözleşmeniz kapsamında belirtilen kilometreleri aştığınızda, aracınızın teknik verilerine uygun lastik değişiminizi yaptırmanız gerekmektedir. Aracınızın teknik verilerine uygun yeni lastik siparişini vermek için www.tanoto.com.tr sitesindeki bilgi bankasından, yeni lastik talebinde bulunmanız yeterlidir. Lastik değişimi ile ilgili talepleriniz için mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezine ulaşabilirsiniz.

Aracınızın İadesi

Aracınızı, teslim aldığınız şekilde ve tüm aksesuarları ile birlikte, hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir. Bu sebeple, Aracınızı iade etmeden önce, aracınızdaki mevcut hasar ve eksiklikleri tespit ederek, gerekli onarımları anlaşmalı özel hasar onarım merkezlerimizin birinde yaptırın.

Onarım işlemleri tamamlandıktan sonra,

  • Aracınızı
  • Aracınızın ruhsatını, egzoz emisyon pulu ve muayene evrakını
  • Aracınızın asıl ve yedek anahtarını
  • Tüm avadanlık setini (stepne, kriko, bijon anahtarı, şifreli bijon, zincir seti, ilk yardım çantası ve yangın tüpü)
  • Kendiniz depoluyorsanız, aracınızın kış lastiklerini tarafımıza teslim edebilirsiniz.

Aracınızda kullandığınız, firmanıza ait yapıştırmalı kapı giriş kartı, OGS/HGS, otomatik yakıt dolum cihazı vb. sonradan takılmış ekipman veya cihazlar varsa, aracınızı teslim ederken, tamamının sökülmüş olması gerektiğini hatırlatmak isteriz. Aracınızın iade işlemleri için mesai saatleri arasında 0850 455 0 826 numaralı telefondan Tanoto Filo Operasyon Merkezini arayarak destek alabilirsiniz.

Önemli Telefon Numaraları

  • 110 Yangın İhbar
  • 112 Hızır Acil Servis
  • 153 Alo Zabıta
  • 155 Alo Trafik
  • 155 Polis İmdat
  • 156 Jandarma İmdat
  • 158 Alo Sahil Güvenlik
  • 170 Alo Turizm Bilgi
  • 174 Alo Emniyet Danışma
  • 177 Orman Yangın İhbarı
  • 179 Alo Valilik
  • 181 Çevre Bilgi

Online Kullanıcı Rehberi

Tanoto Filo’dan aldığınız hizmetler ile ilgili detaylı bilgiye www.tanoto.com.tr sitesinde yer alan Bilgi Bankası’ndan ulaşabilirsiniz.